خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

تداوم صعود آیفکس


 روند صعودی شاخص فرابورس که از اواخر هفته گذشته آغاز شده بود، نه ....
 روند صعودی شاخص فرابورس که از اواخر هفته گذشته آغاز شده بود، نه تنها روز گذشته متوقف نشد بلکه شدت بیشتری گرفت، به طوری که شاخص این بازار اولین روز کاری هفته را با 4/5 واحد (معادل 65/0 درصد) افزایش سپری کرد.

به گزارش خبرنگار ما در معاملات دیروز نمادهای گروه پالایشگاهی از جمله شتران، شاوان و شراز با تاثیر منفی خود بر شاخص آیفکس در جهت منفی ساختن شاخص حرکت کردند، اما تاثیر مثبت نمادهای میدکو، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی جم به همراه فولاد صبانور بیشتر بود که در نهایت منجر به رشد آیفکس و رسیدن به محدوده 824 واحدی این دماسنج شد.


همچنین در مجموع روز گذشته بیش از 75 میلیون برگه اوراق بهادار در 16 هزار و 391 مرتبه میان سهامداران فرابورس دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات به 801 میلیارد ریال رسید که بیشترین حجم معاملات به دادو ستد 5/9 میلیون سهم بانک دی به ارزش 6/15 میلیارد ریال اختصاص داشت و سرانجام در پایان معاملات قیمت هر سهم با رشد 9/4 درصدی 1642ریال ثبت شد. از سوی دیگر در میان شرکت‌هایی که کمترین حجم معاملات را کسب کردند می‌توان به حق تقدم بیمه پاسارگاد، مجتمع معادن مس تکنار و مرجان  اشاره کرد.


افزون بر این  بیشترین رشد قیمت را بیمه ما، سبحان دارو، توسعه و عمران کرمان، بانک‌های سرمایه و آینده  داشتند و بیشترین کاهش قیمت هم به رهشاد سپاهان، بیمه پاسارگاد و نفت ایرانول تعلق گرفت.


در عین حال امتیاز تسهیلات مسکن نوسان قیمت را شاهد بود، به طوری که امتیاز تسهیلات مسکن مهر 90 با رشد 1/3 درصدی با بیشترین افزایش به نرخ 388هزار و 45 ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 89 با بیشتری کاهش  نرخ360هزار و 17ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد.


در همین حال، در بازار ابزارهاینوین مالی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 240هزارو 170برگه اوراق اجاره امید تعلق داشت. پس از آن معامله 45هزار و 290 برگه اوراق اجاره مپنا  و 17هزار و  920برگه اوراق اجاره نارنجستان به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفت.در بازار ETF هم معامله 210هزار 90واحد صندوق سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما و 50 هزار و 790 واحد صندوق قابل معامله‌ آرمان سپهر آیندگان به ثبت رسید.


طبق گزارش ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت بیمه ما، به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام متوقف شد. همچنین با توجه به ممنوعیت استفاده از کد خرید گروهی (ددد) از دیروز کارگزاران باید تمامی سفارش‌های وارد شده به صورت کد خرید گروهی «ددد» در سامانه معاملاتی PAM)) یا نامک را در اسرع وقت و تا قبل از شروع جلسه معاملاتی از سامانه معاملاتی حذف کنند.


معامله بلوک سرامیک البرز
افزون بر این به دنبال عرضه بلوک 70/18 درصدی سهام شرکت سرامیک البرز، هر سهم به همان نرخ پایه 2478 ریال در بازار سوم فرابورس فروخته شد.


به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در حالی که روز گذشته 18میلیون و 700هزار و 440 سهم معادل 70/18 درصد از سهام شرکت سرامیک البرز، از سوی  شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن روی میز مزایده گذاشته شد، هر سهم به همان نرخ پایه 2478ریال به فروش رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.