خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بازگشت سرمایه ها به بازار طلا و ارز


 در ادامه مذاکرات هسته ای، روز جمعه معاون وزیر امور خارجه اعلام ....            

 

در ادامه مذاکرات هسته ای، روز جمعه معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد مذاکرات با ژنو این بار نیز با توافق بر سر مسائل باقی مانده به پایان رسید تا تمامی نگاه ها به هفته پایانی ژانویه و اجرای توافقات معطوف شود.
سکه امامی همگام با جهت گیری صعودی اونس طلای جهانی نوسانات مثبتی را طی هفته ثبت کرد اما نتوانست از کانال هشتصد هزار تومانی خارج شود و قیمت پایانی 874 هزار تومانی را ثبت کرد.

به گزارش بورس نیوز، دلار نیز همچنان در نزدیکی مدار سه هزار تومانی نوسانی روزانه را ثبت کرد و هفته را با نرخ 2980 تومان به پایان برد.


همچنین در ادامه مذاکرات هسته ای، روز جمعه معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد مذاکرات با ژنو این بار نیز با توافق بر سر مسائل باقی مانده به پایان رسید تا تمامی نگاه ها به هفته پایانی ژانویه و اجرای توافقات معطوف شود مدتی است که فعالان بازار و مردم در انتظار نمایان شدن حاصل این توافقات و کاهش قیمت ها هستند.


در این میان سناتورهای آمریکایی در صدد هستند تا تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند. باید دید تلاش های آنها پیش از پایان ماه جاری به کجا می رسد و مانع اجرای توافقات خواهد شد یا خیر. همچنین کاهش عرضه و تقاضا در بازار سکه باعث رکود نسبی در این بازار شده است.


سلیمانی، کارشناس معاملات سکه و طلا در رابطه با وضعیت بازار به خبرنگار ما گفت: با پایان یافتن مذاکرات و توافقات کارشناسی، نمایندگان به کشورهای خود بازگشتند تا با هماهنگی پایتخت ادامه مسیر دنبال شود. با این حال صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی در مورد مذاکرات چندان مثبت نبود تا نتایج احتمالی همچنان در سایه ابهام باقی بماند. به طور حتم نتایج مذاکرات با پایتخت ها می تواند تأثیر بسزایی بر بازار سکه و ارز بگذارد.


این کارشناس در ادامه افزود: از سوی دیگر سناتورهای آمریکایی که توانسته اند بیش از 57 موافق را برای تصویب لایحه تحریم جدید علیه ایران جمع کنند از دیگر عوامل متأثر بر روند مذاکرات محسوب می شوند. اگر سنا بتواند موافقت بیش از دو سوم نمایندگان را کسب کند تحریم ها علیه ایران تصویب می شود و دیگر اوباما نیز نمی تواند با وتو مانع اجرای آن شود و در نتیجه شاهد از دست رفتن تمامی موافقت های صورت گرفته خواهیم بود.


سلیمانی همچنین خاطر نشان کرد: شاخص بورس نیز مدتی است در فاز استراحتی به سر می برد و حتی انتظار رکود نسبی را نیز داریم بنابراین پیش بینی می شود با نزدیک شدن به پایان سال شاهد حرکت سرمایه ها به سمت بازار سکه و ارز باشیم با توجه به اخبار رسیده از کسری بودجه و همچنین تصمیم های نهایی در مورد هدفمندی یارانه ها دلار پتانسیل رشد 10 تا 15 درصدی را دارد.


این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم کاهش محرک های مالی فدرال رزرو اونس طلا محدوده 1246 دلاری را حفظ کرده و در هفته جدید پیش بینی گذشتن از مدار 1250 را داریم و درصورت گذشتن از این محدوده اونس ظرفیت بازگشت به مدار 1400 دلار را دارد. به همین نحو با احتساب سقف قیمت 3030 تومانی دلار پیش بینی می شود سکه این هفته وارد مدار نهصد هزار تومانی بشود.


افت قیمت 10 دلاری طلای جهانی در روزهای پایانی هفته نشان از اصلاح قیمت طلا داشته اما روز جمعه اونس طلا رشد 0.4 درصدی را ثبت کرد و در محدوده 1232 دلار و 74 سنتی خرید و فروش می شد. افزایش قیمت طلا همزمان با تضعیف دلار بود. معامله گران روز جمعه در انتظار انتشار آمار بیکاری آمریکا با احتیاط عمل می کردند.


همچنین در بازار فیزیکی نیز خریداران چینی حضور فعالی داشتند. در این میان صورت جلسه نشست ماه گذشته فدرال رزرو در اواسط هفته بار دیگر بر کاهش محرک های پولی صحه گذاشت تا در نتیجه شاهد تقویت دلار و کاهش بهای طلای جهانی باشیم.


تحلیل گران بانک جی پی مورگان پیش بینی رشد طلا در سال 2014 را داشتند و معتقدند اونس بار دیگر به رکورد 1285 دلاری باز می گردد. تحلیل گران کامرز بانک امید بیشتری به آینده این فلز گران بها داشتند به طوری که پیش بینی می کنند اونس از مرز 1400دلاری بگذرد.


شایان ذکر آنکه اونس جهانی طلا هفته را با قیمت 1248 دلار و 40 سنتی به پایان برد و سکه امامی در بازار طلای داخلی امروز با میانگین 875 هزار تومان و دلار نیز در محدوده 2968 تا 2981 تومان خرید و فروش می شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.