خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

طلا گران می شود اما مقطعی


 بازار سکه و ارز داخلی روز گذشته با افزایش نرخ ها شروع به کار ....              

 

بازار سکه و ارز داخلی روز گذشته با افزایش نرخ ها شروع به کار کرد اما در ادامه با کاهش بهای اونس در بازار های جهانی با اصلاح قیمت بسته شد.

به گزارش بورس نیوز، اونس جهانی طلا طی یک هفته آغازین سال جدید میلادی رشد بیش از 40 دلاری را ثبت کرده بود اما دیروز با اصلاح قیمت تا مدار 1229 دلاری عقب نشینی کرد تا سکه امامی پس از ثبت قیمت 880 هزار تومانی در ایستگاه 877 هزار تومان روز را به پایان ببرد.


آرامش نسبی دلار درحالی است که بار دیگر از مجلس سنا آمریکا خبر می رسد که نمایندگان قصد دارند تا ماه فوریه تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند. اقدام مشابه سنا ماه گذشته باعث توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 شده بود. دیروز دلار متوسط قیمت 2980 تومان را ثبت کرد.


دراین میان روز پنج شنبه و جمعه عراقچی، معاون وزیر امور خارجه با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بررسی مسائل باقی مانده و حل و فصل اختلاف جزئی در نشست با 1+5 می پردازد. علی رغم مخالفت های اوباما در رابطه با تصویب تحریم های جدید علیه ایران و موج همکاری اروپا سنا همچنان به کار شکنی در توافقات ژنو ادامه می دهد.


علاوه بر مسائل سیاسی پس از اظهار نظرهای اخیر رئیس بانک مرکزی در مورد تک نرخی شدن ارز در سال آینده، یکی از مشاوران اقتصادی رئیس جمهور دیروز اعلام کرد که تک نرخی کردن ارز در حال حاضر امکان پذیر نیست و ثبات در بازار ارز ناشی از رکود اقتصادی و انتظارات بازار از آینده و کاهش تحریم های بین المللی بوده است.


به هر روی با ثبات بازار ارز و بازگشت قیمت طلای جهانی و داخلی، سررسیدهای بازارآتی نیز در نهایت با کاهش نرخ بسته شدند. در شرایطی که مسئولین خبر از ادامه وضعیت با ثبات دلار می دهند و سکه نقدی نیز با نوسان اونس جهانی جهت گیری می کند بازار آتی در رکود به سر می برد به طوری که کاهش وجه تضمین و حتی تغییرات ساعات معاملاتی نتوانسته رونق را به این بازار بازگرداند.


دیروز پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل اردیبهشت ماه در محدوده 916 هزار تومان باقی ماند. دراین میان فاصله میان سررسید اول و دوم به کمتر از 5 هزار تومان رسیده است.


پس از آنکه اونس روز دوشنبه بالاترین قیمت ها را طی سه هفته گذشته ثبت کرد دیروز با اصلاح قیمت روبرو شد. طلای خالص با کاهش قیمت به محدوده 1238 دلاری رسید.


به گزارش مارکت واچ، در آستانه انتشار صورت جلسه نشست ماه دسامبر فدرال رزرو و با تقویت دلار معاملات طلا با کاهش قیمت روبرو شد تا طلای تحویل ماه فوریه با کاهش حدود 10 دلاری در محدوده 1227 دلار و 7 سنتی خرید و فروش شوند. افت قیمت طلا همزمان با اعلام شاخص تجارت آمریکا بود که باعث تقویت دلار شده بود.


تحلیلگران رویترز معتقدند پس از کاهش های چشم گیر سال گذشته به احتمال زیاد در کوتاه مدت روند روبه رشد طلا ادامه دارد اما پیش بینی می شود از اواسط ماه ژانویه این روند متوقف شود.همچنین از هند خبر می رسد مقامات این کشور در حال رایزنی در مورد کاهش موانع واردات طلا هستند.


صورت جلسه نشست ماه دسامبر فدرال رزرو که در آن مقرر شد برنامه توقف محرک های مالی از این ماه آغاز شود امروز منتشر می شود این امر باعث شد تادر بازار دیگر فلزات نقره با کاهش 2.4 درصدی به محدوده 19 دلارو 56 سنتی بازگردد و پلاتینیوم نیز با افت 0.4 درصدی با قیمت 1407 دلار و 74 سنتی معامله شد.


شایان ذکر است هر اونس طلا در بازارهای جهانی در ادامه اصلاح قیمت ها در مدار 1226 دلار و 69 سنت معامله می شد. در بازار طلای داخلی نیز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازه 883 هزار تا 871 هزار تومان و هر دلار آمریکا نیز بدون تغییر چندانی نسبت به دیروز در محدوده 2984 تا 2968 تومان خرید و فروش می شود

.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.