خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

اجرای طرح توسعه جدید در آینده ای نزدیک


 شرکت لابراتوارهای دارویی رازک در حالیکه طی 6 ماه ابتدایی سال ....            

با پیش بینی های صورت گرفته و درک صحیح از شرایط موجود علی رغم وجود تحریم ها، شرکت رازک مواد اولیه مورد نیاز خود را برای طول زمان بیشتری تأمین نمود که این موضوع در کنار تولید با حداکثر ظرفیت و سایر تمهیدات به کار گرفته شده باعث کاهش هزینه های سربار تولید و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصولات گردیده است.
شرکت لابراتوارهای دارویی رازک در حالیکه طی 6 ماه ابتدایی سال موفق به پوشش 64 درصدی سود سال مالی 92 گردیده است توانسته با تدارک و خرید به موقع مواد اولیه و تولید با حداکثر ظرفیت به حاشیه سود مناسب دست یابد.

رییس هیأت مدیره دارویی رازک با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز گفت: بخشی از افزایش بازدهی در سهام شرکت های صنعت دارو طی سال جاری ناشی از افزایش نرخ محصولات می باشد.


محمدتقی صباغ صالحانی در خصوص وضعیت شرکت دارویی رازک اظهار داشت: مقدار تولید شرکت با افزایش 31درصدی در نیمه اول سال نسبت به سال قبل همراه بوده است و با تدابیر اندیشیده شده جهت ممانعت از توقف تولید در این مدت، ضمن تولید با حداکثر ظرفیت موجود در دو شیفت کاری انتظار افزایش مقدار تولید و استمرار شرایط فعلی را در نیمه دوم سال و تحقق بودجه مورد پیش بینی شرکت بر طبق برنامه را داریم.


حاشیه سود "درازک" نسبت به متوسط صنعت دارو

قائم مقام مدیر عامل شرکت لابراتوارهای دارویی رازک در خصوص بهای تمام شده محصولات عنوان کرد: با پیش بینی های صورت گرفته و درک صحیح از شرایط موجود علی رغم وجود تحریم ها، شرکت رازک مواد اولیه مورد نیاز خود را برای طول زمان بیشتری تأمین نمود که این موضوع در کنار تولید با حداکثر ظرفیت و سایر تمهیدات به کار گرفته شده باعث کاهش هزینه های سربار تولید و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصولات گردیده است در نتیجه شرکت دارویی رازک در حال حاضر دارای حاشیه سود مناسبی می باشد.


صالحانی در خصوص نرخ فروش محصولات ابراز داشت: بحث افزایش نرخ داروهای تولید داخل نیازمند بررسی شرایط تولید برای هر محصول می باشد و در صورت افزایش هزینه های تولید شرکت برای مواجهه با این وضعیت درخواست افزایش قیمت محصولات خود را با مدارک و مستندات در اختیار کمیته قیمت گذاری مستقر در وزارت بهداشت قرار می دهد که در صورت تصویب، برای همه شرکت های تولیدکننده آن محصول اعمال خواهد شد.


وی ادامه داد: افزایش نرخ مطرح در بازار و جامعه بابت داروهای تولید داخل نیست بلکه متعلق به افزایش قیمت داروهای وارداتی است.


رییس هیأت مدیره رازک گفت: واردات داروهای خارجی با وجود تولید در داخل کشور از جمله ریسک ها و موانع این صنعت می باشد که نیاز به بازنگری دارد که این موضوع در کنار ترجیح مصرف داروی خارجی به داروهای با کیفیت داخلی، توسط جامعه جزء مواردی است که نیاز به فرهنگ سازی در داخل کشور دارد.


وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل اثرگذار در فعالیت شرکت های دارویی مواجه شدن با شرایط ناشی از اعمال تحریم های خارجی بوده ولی سخت تر از آن، کارشکنی ها (به تعبیری تحریم های داخلی) می باشد که انتظار می رود با همکاری و حمایت بیشتر دولت از شرکت های تولیدکننده، این مسیر تولید هموارتر گردد.


این مقام مسئول لابراتوارهای رازک تصریح کرد: اولویت دارویی رازک تأمین نیاز بازار داخلی می باشد اما مذاکراتی هم با چند شرکت خارجی جهت صادرات محصولات صورت گرفته است که در صورت تحقق در گزارشات مالی آینده ذکر خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل دارویی رازک در خصوص بدهی مالیاتی ذکر شده در صورت های مالی اظهار کرد: بدهی های مالیاتی شرکت در زمان مورد نظر تسویه گردیده است و شرکت ذخایر لازم را در حساب ها لحاظ نموده و از بابت موارد مورد اختلاف نیز وفق مقررات پیگیری و اقدام می گردد.


صالحانی در خصوص گزارشات 9 ماهه شرکت ابراز داشت: با همدلی وصف ناپذیر کارکنان این واحد تولیدی دارویی و تصمیمات و تمهیدات مناسب مدیر عامل و هیأت مدیره، شرکت دارویی رازک در جهت بالا بردن حداکثری بهره وری در این واحد تولیدی انتظار افزایش سودآوری در گزارشات 9 ماهه شرکت دور از انتظار نمی باشد.


این مقام مسئول در خاتمه در خصوص طرح های شرکت در آینده گفت: لابراتوارهای دارویی رازک برنامه طرح توسعه ای را برای سال آینده در دست تنظیم و پیگیری دارد که در صورت اخذ موافقت های لازم می تواند در قالب افزایش سرمایه جدید جهت تأمین مالی به سازمان بورس ارسال نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.