خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

آخر هفته خوش بازار


 فرابورس به‌رغم شروع منفی و نامساعد خود در ابتدای هفته ....  فرابورس به‌رغم شروع منفی و نامساعد خود در ابتدای هفته روزهای پایانی را با شرایط مساعدی سپری کرد، به طوری که در دو روز اخیر با روند رو به رشدی مواجه شد و روز گذشته نیز 14 واحد صعود را به ثبت رساند.


براساس گزارش «دنیای اقتصاد» هرچند حجم و ارزش کل معاملات روز گذشته با کاهش محسوسی نسبت به روز سه‌شنبه روبه‌رو شد، اما شاخص این بازار با 14 واحد (معادل 7/1 درصد) رشد به محدوده 5/818 واحدی رسید که این صعود را به کمک نمادهای پتروشیمی و پالایشگاهی تجربه کرد.


در این روز پتروشیمی مارون با 5/4 واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش را در رشد شاخص داشت. نمادهای پالایش نفت تهران، میدکو و پتروشیمی جم نیز هر کدام تاثیر مثبتی در محدوده یک تا 3 واحد روی شاخص داشتند. همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته، داد‌و‌ستد بیش از 5/65 میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود 779 میلیارد ریال ثبت شد.


وجود تقاضای 23/6 میلیون سهمی برای بانک دی و 18/5 میلیون سهمی پتروشیمی جم و 59/4 میلیون سهمی ذوب‌آهن اصفهان این شرکت‌ها را در راس حجم معاملات فرابورس در روز چهارشنبه قرار داد و بیشترین ارزش معاملات نیز به ترتیب با بیش از 88/99، 12/51 و 65/71 میلیارد ریال توسط پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران و پالایش نفت شیراز ثبت شد.در میان نمادهای داد‌و‌ستد شده دیروز اما پتروشیمی امیرکبیر با 5 درصد افزایش قیمت مواجه شد و پس از آن تکادو، رهشاد سپاهان و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.


در سوی دیگر بازار نیز پتروشیمی کازرون، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، کود شیمیایی اوره لردگان و قند شیروان قوچان و بجنورد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بر‌اساس این گزارش اوراق تسهیلات مسکن نیز بدون تغییر قابل توجهی در حدود 38 هزار تومان مبادله شد و با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان 89، شاهد توقف این نماد معاملاتی بودیم. در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به ترتیب به خرید و فروش 18 هزار و 830 برگه اجاره ماهانه و 17 هزار و 370 برگه اجاره مپنا تعلق داشت.


در بازار ETF هم 127 هزار و 600 واحد صندوق‌ قابل معامله آسام با ارزشی بالغ بر 41/1 میلیارد ریال و 6 هزار و 610 واحد صندوق‌ قابل معامله کاریس به ارزش بیش از 70 میلیون ریال معامله شد.


از سوی دیگر در جریان معاملات روز گذشته نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان با توجه به تغییر با اهمیت در عملکرد واقعی و نماد معاملاتی حق تقدم شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نیز با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق تقدم متوقف شدند و نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه به تابلو بازگشتند.


همچنین با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در هجدهم آبان‌ماه، این نماد در پایان معاملات روز شنبه متوقف خواهد شد.


عرضه بلوک «کرمان»
افزون بر این بلوک 45/3 درصدی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان معادل 6 میلیون و 900 هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 5200 ریال، روز دوشنبه بیستم آبان‌ماه از طریق بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود.


به گزارش روابط‌عمومی فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری و تجارت امید در نظر دارد تعداد 6 میلیون و 900 هزار سهم معادل 45/3 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان را به فروش برساند.


بر این اساس قیمت پایه هر سهم 5200 ریال اعلام شده و قرار است روز دوشنبه بیستم آبان‌ماه به صورت یکجا و نقد و طبق رویه جاری تسویه پایاپای (3+ T)، توسط کارگزاری حافظ از طریق بازار دوم فرابورس عرضه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.