خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

افزایش 100 تومانی قیمت مس در بورس کالا


  سحر نمایشی: همانطور که بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه ....

 سحر نمایشی: همانطور که بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه فلزات پایه انتظار می‌رفت قیمت مس در عرضه‌های روز یکشنبه بورس کالای ایران با افزایش رو‌به‌رو شد. به گفته فعالان بازار علت اصلی روند صعودی این فلز در بازارهای داخلی، افزایش میانگین نرخ مس طی هفته گذشته در بورس فلزات لندن بوده است.


از طرفی نیز با وجود اینکه قیمت‌ها در این روز با روند افزایشی مواجه شد، اما به دلیل نوسان‌های رو‌به پایین نرخ ارز طی هفته گذشته، بورس کالا شاهد کاهش شیب نزول تقاضای این محصولات نسبت به هفته‌های ما قبل بود.


از سوی دیگر با توجه به روند مثبت فلزات ‌پایه در بازارهای جهانی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر در هفته‌های آتی تقاضا بهبود یابد احتمالا با رشد بیشتر قیمت مس در بازار داخلی مواجه خواهیم بود. اگر معامله‌گران داخلی به دنبال جبران زیان‌های مالی خود در دوران نزول قیمت‌ها هستند، اکنون بهترین زمان برای خرید است؛ چرا‌که روند مثبت بازارهای جهانی نشانه‌هایی از رشد مجدد قیمت‌ها را به دنبال دارد. 


به این ترتیب روز یکشنبه 12 آبان ماه، بیش از 40 هزار تن انواع مس در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روی تابلوی عرضه رفت، به طوری که شرکت صنایع ملی مس ایران با 3500 تن مس مفتول در این تالار حضور یافت.


این شرکت همچنین، 3700 تن مس کاتد را در این روز عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه شده شرکت صنایع ملی مس ایران در این روز می‌توان به 33 هزار تن انواع مس کم‌عیار، 140 تن سولفور مولیبدن، 10 تن اکسید مس 85 درصد و 12 تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.


علاوه بر این، شرکت دنیای مس کاشان، 300 تن مس مفتول را روی تابلوی بورس برد.

بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت 19 هزار و 499 تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش107 تومانی را تجربه کرده است.


کل عرضه برای این محصول سه هزار و 700 تن بوده در حالی که میزان تقاضا یک هزار و 640 تن بوده است.

 همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت 20 هزار و 134 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه، رشد  107تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند.


کل عرضه برای این محصول سه هزار و 500 تن بوده است، در حالی که تقاضاکنندگان خواستار 620 تن از این محصول بوده‌اند.

مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه 20 هزار و 134 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته با افزایش 107 تومانی در هر کیلو مواجه شد.


کل عرضه برای این محصول 300 تن بود که با میزان عرضه برابر بوده است.

از طرفی مس در بازار آزاد نیز هم اکنون با قیمت 21 هزار و 250 تومان در هر کیلو معامله می‌شود که نسبت به روز شنبه افزایش 100 تومانی در هر کیلو داشته است.


از طرفی فعالان بازار معتقدند این رشد قیمت به دلیل روند مثبت بازارهای جهانی و ثبات نرخ ارز ادامه‌دار است؛ البته اگر پارامتر تاثیر‌گذاری مانند نفت با ریزش مداوم، اجازه ادامه صعود را به قیمت‌های جهانی مس در هفته جاری بدهد.


همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، زامبیا به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مس در آفریقا، مالیات بر صادرات کنسانتره مس خود را 10 درصد کاهش داده است تا شرکت‌های معدنی بتوانند از میزان موجودی مس خام انباشته خود که در ماه‌های اخیر افزایش یافته بکاهند. به این ترتیب کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این خبر می‌تواند عامل مهمی در کاهش قیمت فلزات پایه جهانی در روز دوشنبه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.