خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

تداوم روند متعادل در بازار

 شرایط حاکم بر بازار سرمایه فعالان این بازار را بر آن داشته تا هفته‌ای متعادل را برای ....

 

 شرایط حاکم بر بازار سرمایه فعالان این بازار را بر آن داشته تا هفته‌ای متعادل را برای بورس پیش‌بینی کنند.

نظرسنجی هفته هجدهم شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا که با مشارکت 47 شرکت معتبر سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، کارگزاری، بیمه و... برگزار شد، حکایت از تداوم روندی متعادل بر در بازار سرمایه دارد؛ بر این اساس با توجه به شرایط حاکم بر بورس 70 درصد از کارشناسان و فعالان بازار احتمال متعادل بودن شاخص در هفته پیش رو را محتمل‌تر می‌‌دانند و رشد شاخص را با احتمال کمتری برآورد کرده‌اند، اما در بازه یک ماه آینده انتظار دارند که شاخص رشد بیشتری داشته باشد؛ در این میان کارشناسان به دلیل سیگنال‌های مثبت در فضای سیاسی و همچنین کسب و کار کشور، منفی شدن بازار را بعید می‌دانند.


اما در بخش دیگری از این نظرسنجی شرایط و ابهامات فعلی صنعت پالایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته که تقریبا نیمی از فعالان با خروج، بخشی دیگر با نگهداری و عده‌ای از فعالان ریسک‌پذیر نیز موافق با ورود به این صنعت هستند.


در این میان مشکلات مالیات بر ارزش افزوده پرداختنی و دریافتنی پالایشگاه‌ها و ابهاماتی که در این زمینه در صورت‌های مالی این بخش به وجود آمده در کنار عوارض آلایندگی آنها مسائلی است که بر حاشیه سود و تصمیمات معامله‌گران موثر است.


بر این اساس، در مورد عوارض آلایندگی که بخشی از آن را شرکت‌های پالایشگاهی در بودجه خود لحاظ کرده‌اند، نکته قابل تامل آن است که یک درصد عوارض برای فروش داخلی شرکت‌ها در نظر گرفته شده‌است و براساس فروش با نرخ مصوب محاسبه خواهد شد.


با تمام موارد یادشده در رابطه با اخبار حواشی صنعت پتروشیمی مبنی بر تغییر نرخ خوراک اما این صنعت همچنان مورد توجه فعالان است. در نظرسنجی این هفته، صنعت بانکداری نیز بیشتر از صنایع دیگر مورد اقبال فعالان بازار بوده است.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.