خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

تعداد خریداران سهام در بورس به مرز ۳ میلیون نفر رسید


  آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد کسانی که از ابتدای سال تاکنون در بورس ....   آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد کسانی که از ابتدای سال تاکنون در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند در هفته جاری از مرز ۳میلیون نفر عبور خواهد کرد.

به گزارش همشهری، رشد شاخص‌های بورس و افزایش میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام در سال‌جاری تأثیر زیادی در افزایش مشارکت مردم در بورس داشته به‌طوری که تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد همزمان تعداد خریداران سهام در بورس به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در هفته گذشته در مجموع 140هزار نفر در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند به این ترتیب با‌احتساب 2میلیون و 883هزار نفری که تاکنون در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند با ادامه روند کنونی تعداد خریداران بورس در هفته جاری از مرز 3میلیون نفر عبور خواهد کرد.

این میزان بیش از کل تعداد خریداران درسال 91است. در 12‌ماه سال گذشته در مجموع یک میلیون و 838هزار نفر در بورس سرمایه‌گذاری کردند درحالی‌که این میزان در 220 روز گذشته امسال به مرز 3میلیون نفر رسیده است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در تازه‌ترین اطلاعات خود جمعیت کل سهامداران بورس را 6.7 میلیون نفر محاسبه کرده است به این ترتیب با درنظر گرفتن این رقم از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 40درصد از کل جمعیت سهامداران در بورس سرمایه‌گذاری مجدد کرده‌اند.

طبق این گزارش، بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها هم از طریق خرید واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که اطلاعات کاملی در مورد تعداد سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دست نیست. به این ترتیب آمار سرمایه‌گذاران غیرمستقیم در بورس هنوز به آمار فعلی اضافه نشده است. کارشناسان بر این باورند تبلیغات رسانه‌ای و انتشار اخبار بازار سهام ازجمله دلایل تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به بورس بوده است.

این آمار‌ها همچنین بیانگر آن است که اگر جمعیت هر خانواده ایرانی را طبق آخرین سرشماری‌ها، به‌طور متوسط 4نفر محاسبه کنیم در مجموع 12میلیون نفر از خانوارهای ایرانی در طول 7‌ماه گذشته سرمایه‌ها و نقدینگی مازاد خود را در بورس مشارکت داده‌اند. طبق آمار بورس تهران به لحاظ تعداد سرمایه‌گذاران رتبه اول را در منطقه و در بین کشورهای همسایه داراست. تعداد سهامداران بورس تهران حتی از کشور 180میلیون نفری پاکستان و بورس پیشرفته استانبول هم بیشتر است.

کارشناسان می‌گویند درصورت تصویب طرح عرضه سهام عدالت در بازارسرمایه 40میلیون نفر دیگر به تعداد سهامداران ایرانی افزوده می‌شود و بورس تهران را در موقعیتی بی‌بدیل در میان بازارهای سرمایه جهان قرار می‌دهد.میزان مشارکت مستقیم و غیرمستقیم مردم در بورس نشانه توسعه یافتگی بورس‌های دنیا تلقی می‌شود. بخش زیادی از جمعیت کشور‌های توسعه یافته به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.