خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

اونس در آستانه بالاترین رکورد سه هفته ای!


 تحلیل گران بازار معتقدند طلا پس از گذشتن از افت قیمت های  ....                

 

تحلیل گران بازار معتقدند طلا پس از گذشتن از افت قیمت های چشمگیری در سال 2013 امسال بهبود نسبی را ثبت خواهد کرد، طلای جهانی در سال گذشته بیش از 30 درصد از ارزش خود را از دست داد.
بازار سکه و ارز در غیاب اونس جهانی روز یکشنبه کم نوسان پیگیری شد. البته دلار برخلاف رکورد زنی های هفته گذشته چند روزی است آرام و گاه با نوسان منفی حرکت می کند.

به گزراش بورس نیوز، روز یک شنبه دلار بدون تغییر قیمت محسوسی نسبت به روز گذشته در محدوده 2970 تومانی خرید و فروش می شد در غیاب اونس جهانی سکه امامی نیز با نوسان در بازه پنچ هزار تومانی در نهایت رشد یک هزار تومانی را نسبت به روز شنبه ثبت کرد و با قیمت پایانی 876 هزار تومانی بسته شد. به نظر می رسد امروز با ادامه روند رو به رشد اونس شاهد افزایش قیمت طلا در بازر داخلی باشیم.


فعالان بازار داخلی با توجه به روند با ثبات دلار چشم به اونس جهانی دارند تا با حرکت های بعدی آن نوسان گیری کنند اونس در سال 2014 برخلاف پیش بینی ها روند صعودی را ثبت کرده است طلای جهانی سال 2013 را در محدوده 1200دلاری به پایان برد اما در ادامه طی روزهای آغازین سال جدید تا محدوده 1232 دلاری پیشروی کرد.


معاملات بازار آتی نیز روز گذشته آرام و با حجم اندک پیگیری می شدند و حداکثر نوسانات روزانه سررسیدها به بیش از یک درصد نرسید تا پیش بینی معامه گران از قیمت سکه سررسید اردیبهشت ماه در محدوده 918 هزار تومان باقی بماند.


تعیین دلار 2600 تومانی در بودجه سال 93 باعث شده تا فعالان بازار همزمان با اظهار نظرهای مسئولین مبنی بر ادامه روند کاهش قیمت ها انتظار رسیدن دلار آزاد به این محدوده را داشته باشند. از سویی نیز امیدها به کاهش تحریم ها و بازگشت دلارهای بلوکه چشم انداز آتی دلار را کاهشی رقم زده است. همچنین مدتی است تقاضا در این بازار کاهش چشمگیری داشته و فعالان و مردم دیگر دلار را مناسب برای سرمایه گذاری نمی دانند.


تحلیل گران بازار معتقدند طلا پس از گذشتن از افت قیمت های چشمگیری در سال 2013 امسال بهبود نسبی را ثبت خواهد کرد، طلای جهانی در سال گذشته بیش از 30 درصد از ارزش خود را از دست داد.


یکی از تحلیل گران بازار طلا در دبی می گوید اونس جهانی در انتظار سالی با ثبات و اصلاح قیمت ها است پیش بینی می شود عملکرد سالانه طلا در سال جاری بهتر از سال گذشته باشد اما انتظار رشد چشمگیری را نمی توان داشت این کارشناسان پیش بینی رشد 15 درصدی قیمت طلا در سال جدید دارد.


کارشناسان پیش بینی می کنند طلا طی سال در محدوده 1155 تا 1450 دلاری در نوسان باشد و قیمت متوسط سالانه 1270 دلار را ثبت کند با وجود کاهش قیمت شدید اونس، قیمت متوسط سالانه طی 12 سال گذشته حدود 15 درصد افت را نشان می دهد.


مدیر اجرایی بازار معاملات طلا و کالای دبی معتقد است با افزایش بلاتکلیفی ها در مورد چگونگی اجرای برنامه توقف محرک های مالی و چشم انداز بازار کالای جهانی انتظار افزایش نوسان در بازار طلا را داریم.


شایان ذکر آنکه امروز اونس جهانی با ادامه روند افت بازار سهام، رشد قیمت بیش از یک و نیم درصدی را ثبت کرد تا با قیمت 1240 دلار و 43 سنتی هفته جدید را آغاز کند همچنین در بازار داخلی سکه امامی با قیمت 876 هزار تومان و دلار در محدوده 2968 تومان خرید و فروش می شود

.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.