خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

عقب گرد مس از بالاترین رکورد هفت ماه گذشته


 با افت شاخص فعالیت های صنعتی چین و با افزایش نگرانی ها از ....            

 

با افت شاخص فعالیت های صنعتی چین و با افزایش نگرانی ها از کاهش تقاضا در بزرگترین مصرف کننده فلزات، مس به کمترین رکوردهای خود بازگشت.

به گزارش بورس نیوز، معاملات مس تحویل سه ماه آینده در بازار فلزات لندن با بازگشت 0.5 درصدی در محدوده 7364 دلار و 50 سنتی در هر تن پیگیری می شد.


شاخص مصرف غیر کارخانه ای چین به کمترین میزان خود از ماه آگوست تاکنون رسید. در ماه دسامبر نیز شاخص تولیدات کارخانه ای بزرگترین اقتصاد جهانی با کاهش روبرو شده است.


در سال 2013 مس بیش از 7.2 درصد از ارزش خود را از دست داده و با افزایش نگرانی ها از پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا همزمان با کاهش رشد اقتصادی چین فعالان بازار پیش بینی می کنند مس در سال 2014 نیز روند نزولی را طی کند.


مدتی است برخی از آمار اقتصادی منتشر شده از چین کاهش فعالیت بازار و به تبع آن اصلاح چشم انداز تقاضا را به همراه آورده است.


یکی از کارشناسان بازار فلزات پیش بینی می کند در سال 2014 بازار از کمبود عرضه به سمت مازاد عرضه پیش برود. علی رغم کاهش قیمت ثبت شده در سال 2013 در ماه دسامبر مس اصلاح قیت بیش از 4 درصد داشت تا بهترین عملکرد ماهانه خود را از دسامبر 2013 تاکنون ثبت کند.


در بازار فلزات لندن روی با افت 0.9 درصدی مواجه شد در حالی که نیکل نیز با عقب گرد 0.5 درصدی خرید و فروش می شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.