خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

موج هسته ای در بازار


 پس از افت قیمت حدود یک درصدی،اونس طلا دیروز با نوسان ....                              

 

مذاکرات کارشناسی روزهای دوشنبه و سه شنبه جهت رسیدن به تفاهم برای اجرای هرچه سریعتر توافقات پایان یافت.رئیس هیات مذاکره کننده ایران و 1+5 اعلام کرد که براساس جمع بندی مذاکرات انجام شده با 1+5 زمان اجرایی شدن توافقات ژنو دهه سوم ژانویه خواهد بود

پس از افت قیمت حدود یک درصدی،اونس طلا دیروز با نوسان اندک پیش می رفت تا دربازار نیمه تعطیل روز سه شنبه سکه امامی نیزبا کاهش حدود 0.1 درصدی در ایستگاه 871 هزار تومانی قرار بگیرد.


به گزارش بورس نیوز، مذاکرات کارشناسی روزهای دوشنبه و سه شنبه جهت رسیدن به تفاهم برای اجرای هرچه سریعتر توافقات پایان یافت.رئیس هیات مذاکره کننده ایران و 1+5 اعلام کرد که براساس جمع بندی مذاکرات انجام شده با 1+5 زمان اجرایی شدن توافقات ژنو دهه سوم ژانویه خواهد بود اما این مساله به تصمیم مدیران سیاسی دو طرف بستگی دارد.جمهوری اسلامی ایران و1+5 پس از سالها مذاکره در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ، سوم آذر ماه امسال در شهر ژنو به توافق دست یافتند.


این میان اخبار هسته ای مثبت تا حدودی از روند روبه رشد دلار کاست تا روز دوشنبه در آخرین معاملات صورت گرفته دلار در مدار 2990 تومانی قرار بگیرد چند روزی بود که دلار تحت تاثیر ناآرامی سیاسی و اقتصادی در ترکیه ودر آستانه سال جدید میلادی به مدار سه هزار تومانی بازگشته بود.به نظر می رسد باردیگر خوش بینی ها نسبت به کاهش تحریم ها و بهبود روابط سیاسی بازار را طی روزهای آتی با کاهش نرخ ها روبرو کند تا در نهایت دلار به محدوده قیمت های پیشین بازگردد.


در بازار جهانی نیز طلا در آخرین روز سال 2013 پس از افت یک درصدی روز دوشنبه با نوسان اندک پیگیری می شد. با کوچ سرمایه ها به سمت بازار سهام، طلا بدترین عملکرد خو را در سه دهه ی اخیر ثبت کرده است.


طی ساعات معاملاتی روز سه شنبه، طلا بارشد 3 دلار و 40 سنتی در محدوده 1199 دلار و 40 سنتی معامله می شد. یکی از معامله گران طلا و نقره در سنگاپور می گوید طی چهارماه ابتدای سال آینده وضعیت طلا همچنان نزولی خواهد بود و حتی رکورد پایین ترین قیمت سال طی چهارماه آتی ثبت خواهد شد.


این کارشناس در ادامه افزود: ایستگاه بعدی طلا مدار 1088 دلاری است وعلت اصلی این کاهش ها را بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و جذابیت بازار سهام دانست.پیش بینی می شود در کوتاه مدت طلا به پایین ترین رکوردهای خود در ماه جون 2013( یعنی مدار 1179دلاری) بازگردد.


همچنین حجم خالص واردات طلای چین در ماه نوامبر با کاهش 42 درصدی به کمتر از 100تن رسید. پس از افزایش تقاضا در ماه های اخیر شاهد کاهش خرید طلا و جواهرات در بزرگترین کشور مصرف کننده طلا هستیم.


نقره روز گذشته با افزایش 0.4 درصدی به 19 دلار و 66 سنت رسید. نقره سال 2013 بیش از 37 درصد از ارزش خود را از دست داد تا بدترین عملکرد خود را از سال 1982 تا کنون ثبت کند.نقره رکورد ناکام ترین طلای گران بهای سال 2013 را به خود اختصاص داده است.


پلاتینیوم نیز با رشد 0.7 درصدی در محدوده 1365 دلار و 24 سنتی قرار گرفت تا طی سال 2013 افت پیش از 12 دلاری را ثبت کرده باشد.


اما بهترین عملکرد سالانه مربوط به پالادیوم بود که با حفظ قیمت خود آخرین روزسال 2013 را با افزایش 0.4 درصدی در محدوده 659 دلاری به پایان برد تا کارنامه ی عملکرد خود در سال 2013 را با رشد 1 درصدی تحویل دهد.


در پایان گفتنی است امروز اونس طلا جهانی با نوسان اندک اما کاهشی در محدوده 1200دلار و 90 سنتی خرید و فروش می شود همچنین در بازار طلای داخلی هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در محدوده 862 هزار تا 879 هزار تومان و هر دلار آمریکا نیز در محدوده 3008 تا 2988 تومان در نوسان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.