خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

دلار در مدار سه هزار تومانی ماندنی شد!


 در عین ناباوری برخی از فعالان اقتصادی، چند روزی است که دلار ....           

 

به هر روی مذاکرات هسته ای مدتی است که فعالان و مرم را به کاهش قیمت ها امیدوار کرده بود اما درست زمانی که روند مذاکرات مثبت پیش می رفت دلار جهش قیمتی را ثبت کرد و وارد مدار سه هزار تومانی شد.
در عین ناباوری برخی از فعالان اقتصادی، چند روزی است که دلار وارد مدار سه هزار تومانی شده است برخی از کارشناسان علت این اتفاق را ناآرامی اقتصادی در ترکیه و برخی سفرهای سال جدید میلادی می دانند. به هر روی دلار که همه انتظار داشتند در محدوده 2500 تومان بماند بار دیگر پتانسیل رشد قیمت خود را نشان داده و به نظر می رسد قصد ترک مدار سه هزار تومانی را ندارد.

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته در ادامه روند صعودی قیمت ها دلار از مرز سه هزار تومان گذشت و رکورد 3015 تومانی را ثبت کرد و به تبع آن با پیش بینی رشد قیمت اونس، سکه نقدی نیز رشد 10 هزار تومانی را تجربه کرد و در ایستگاه 882 هزار تومان قرار گرفت.


پیش بینی رشد قیمت طلای جهانی باعث شده تا با هم نوایی دلار فعالان بازار آتی بار دیگر به سررسیدها امیدوار شوند به طوری که از ابتدای هفته قیمت ها با رشد پله ای روبرو شده اند. در معاملات روز یکشنبه قیمت سکه تحویل اردیبهشت ماه به 924 هزار تومان رسید. با این حال ادامه رکود بازار آتی باعث شده تا سررسیدها با فاصله حدود 10 هزار تومانی و معاملات با حجم اندک پیگیری شوند.


این میان در آستانه از سرگیری مذاکرات کارشناسی در ژنو اخبار هسته ای بار دیگر جان گرفت و عراقچی اعلام کرد در تمامی دوره های اخیر نشست با گروه 1+5 مذاکره مستقیم با آمریکا دستور کار بوده است. به هر روی مذاکرات هسته ای مدتی است که فعالان و مرم را به کاهش قیمت ها امیدوار کرده بود اما درست زمانی که روند مذاکرات مثبت پیش می رفت دلار جهش قیمتی را ثبت کرد و وارد مدار سه هزار تومانی شد.


فعالان بازار پیش بینی می کنند حجم معاملات در روزهای پیش رو اندک باشد و در روزهای پایانی سال با کاهش حجم نقدینگی نوسان بیشتری را در بازار شاهد باشیم.


همچنین تحلیل گران بانک های استرالیایی و نیوزلندی خوشبینانه ترین پیش بینی قیمت طلا را در سال 2014 داشتند طبق پیش بینی این بانک ها طلا سال آینده در محدوده 1450 دلار حرکت می کند و این تحلیل گران رشد تقاضای طلا در چین و هند (بزرگترین مصرف کنندگان طلا) را علت بازگشت روزهای صعودی طلا می دانند.


در پایان گفتنی است امروز اونس جهانی با نوسان اندک اما کاهشی در پی استقبال معامله گران از بازار سهام و بهبود وضعیت اقتصادی در محدوده 1207 دلار و 60 سنتی خرید و فروش می شد همچنین در بازار طلای داخلی هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در محدوده 884 هزار تا 872 هزار تومان و هر دلار آمریکا نیز در محدوده 3011 تا 2993 تومان در نوسان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.