خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بیست و دومین دوره آزمون گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه


 طبق وعده های ارایه شده به داوطلبان کتاب نمونه سوالات ....  

طبق وعده های ارایه شده به داوطلبان کتاب نمونه سوالات آزمون ها همراه با پاسخ های کلیدی برای 9 گرایش مختلف در قالب نمونه سوالات CFA منتشر شده که عرضه آن از طریق انتشارات سازمان بورس انجام می شود.

بیست و دومین دوره آزمون گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه یکم و دوم اسفند 92 در هشت استان کشور برگزار می شود.


رییس اداره گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه با بیان این خبر در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: ثبت نام این دوره از آزمون ها در حالی از 30 آذر ماه آغاز شده و تا هفتم دی ماه جاری ادامه دارد که آزمون های مذکور در 9 گرایش مختلف برگزار می شود.


حیدر فروغ نژاد افزود: در این دوره از آزمون ها تنها آزمون گرایش مدیریت سبد اوراق بهادار در حوزه تهران و به صورت الکترونیکی خواهد بود و تاریخ برگزاری این آزمون 22 اسفند ماه 92 تعیین شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه هزینه ثبت نام آزمون ها نیز در هشت گرایش مختلف نسبت به دوره قبلی بدون تغییر بوده، عنوان کرد: هزینه ثبت نام آزمون ها در گرایش مدیریت سبد اوراق بهادار به صورت الکترونیکی است و از 42 هزار به 60 هزار تومان افزایش یافته و این مبلغ بدون احتساب هزینه 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.


فروغ نژاد از افزایش تعداد حوزه های برگزاری آزمون ها سخن گفت و عنوان کرد: افزون بر استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مازندران و فارس آزمون ها در دو استان کرمانشاه و یزد نیز برگزار می شود.


رییس اداره گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس از انتشار کتاب نمونه سوالات آزمون ها خبر داد و افزود: طبق وعده های ارایه شده به داوطلبان کتاب نمونه سوالات آزمون ها همراه با پاسخ های کلیدی برای 9 گرایش مختلف در قالب نمونه سوالات CFA منتشر شده که عرضه آن از طریق انتشارات سازمان بورس انجام می شود.


فروغ نژاد پیرامون معرفی کتاب های آموزشی در خصوص آزمون ها گفت: اداره گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس به داوطلبان منابع آموزشی خاصی معرفی نمی کند، اما تنها سرفصل دروس و اصلاحات مربوط به درس زبان انگلیسی در سایت این اداره قرار می گیرد. در این دوره نیز تغییری در سرفصل آزمون ها صورت نخواهد گرفت.


فروغ نژاد در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: داوطلبان توجه داشته باشند که ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و این نکته را مدنظر داشته باشند که واریز وجه به منزله ثبت نام قطعی آنها نیست. بلکه ثبت نام آزمون ها در دو مرحله انجام می شود. همچنین مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در داوطلبان مقطع لیسانس بوده و لازم است هنگام ثبت نام پیش نیازها را رعایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.