خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

مسئولین وجود حباب در بورس را جدی بگیرند


 در مجموع بازار سرمایه روزهای پرتنش و حساسی را دنبال ....
 

در مجموع بازار سرمایه روزهای پرتنش و حساسی را دنبال می کند. دولت به دنبال مهار تورم و جلوگیری از رشد نقدینگی با هدف رشد اقتصادی در اغلب مجالس اشاره مثبتی به بازار سرمایه دارد و بطور آشکار به حمایت از بازار سرمایه می پردازد.
دولت برای مهار تورم و جلوگیری از رشد نقدینگی در کشور نگاه ویژه و مثبتی به بازار سرمایه دارد این موضوع در حالی صورت می گیرد که بازارهایی مانند ارز و سکه و البته مسکن در رکود به سر می برند که این در هجوم نقدینگی به بورس نقش پررنگی بازی می کند. اغلب سرمایه گذاران بایستی نسبت به ایجاد حباب در برخی سهم ها توجه کنند و به سرمایه گذاری با تحلیل و نگاه بنیادی سهم روی بیاورند.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در مجموع بازار سرمایه روزهای پرتنش و حساسی را دنبال می کند. دولت به دنبال مهار تورم و جلوگیری از رشد نقدینگی با هدف رشد اقتصادی در اغلب مجالس اشاره مثبتی به بازار سرمایه دارد و بطور آشکار به حمایت از بازار سرمایه می پردازد.


این موضوع در حالی اتفاق می افتد که بازارهای موازی راکد هستند و توانایی تحمل حجم بالای نقدینگی که بیش از 500 هزار میلیارد تومان است را ندارند.


علی دهدشتی با هشدار به مسئولین دولتی خاطر نشان کرد: بایستی مراقب بود که بمانند بحران اقتصادی 2008 برای بازرا سرمایه ما اتفاق نیفتد.


وی ادامه داد: هشدار من به دولت این است که بمانند فدرال رزرو اقدام نکند و مسیر اشتباه نرود چراکه به خاطر داریم که فدرال رزرو با استفاده از کاهش بهره باعث شدند که حباب در بازار سرمایه ایجاد شود و این موضوع در حالی بود که IMS از اوایل 2005 و 2006 مدام درباره بحران هشدار می دادند که این واقعه در سال 2008 اتفاق افتاد.


وی گذاری خاطر نشان کرد: ما در تئوری سرمایه گذاری خوانده ایم سهمی که بالاتر از ارزش ذاتی است به ارزش ذاتی باز می گردد و اگر سهمی پایین تر از ارزش ذاتی باشد خود را به ارزش ذاتی خواهد رساند.

در حال حاضر بازار به نقطه حداکثری خود رسیده و اغلب سهم ها به ارزش ذاتی خود

رسیدند و اقلیت سهم هایی وجود دارند که بسیار از ارزش ذاتی بالاترند البته اقلیت سهم هایی وجود دارند که هنوز به قیمت ذاتی شان نرسیدند این سهم ها دارای پتانسیل زیادی برای رشد هستند و پیشنهاد تحلیلگران ورود به این گونه سهم ها است و چراکه سهم هایی که بالاتر از ارزش ذاتی هستند فروخواهند ریخت.


دهدشتی در خصوص گزارش های 9 ماهه شرکت ها بیان کرد: هنوز صنایع پرپتانسیل برای سرمایه گذاری وجود دارند که صنعت پتروشیمی یکی از همین صنایع می باشد البته نگرانی هایی از بابت نرخ خوراک پتروشیمی ها در این صنعت وجود دارد که به نظر می رسد خبرهای مثبتی از نرخ خوراک پتروشیمی ها بزودی منتشر شود.


وی در خصوص صنعت سیمان نیز ابراز کرد: این صنعت وضعیت خوبی دارد و احتمال تعدیل مثبت در اغلب سهم های این گروه وجود دارد.


علی دهدشتی در خصوص صنعت ساختمان بیان کرد: اگر تسهیلاتی که شایعه شده به این صنعت اختصاص پیدا کند می توانیم شاهد تعدیلات و رشد خوبی در این گروه باشیم ولی با توجه به بعید بودن ارایه این تسهیلات، نباید شاهد روند مثبتی از این صنعت باشیم.


وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت و ساز در کشور به کندی پیش می رود و کسانی که دارای زمین هستند و بهای ساخت را متقبل می شوند نهایتاً باید ساختمان خود را کمتر از بهای تمام شده زمین و قیمت ساخت به فروش برسانند از سوی دیگر در این مدت قیمت زمین رشد بیش از حدی داشته است و چون شاهد کاهش تقاضا در بین خریداران زمین هستیم صاحبان زمین قیمت ها را به ناچار پایین خواهند آورد.


علی دهدشتی در پایان در خصوص صنعت پالایشگاهی کشور بیان کرد: این صنعت مدتی سوگلی بازار بود اما چون قیمت های اغلب نمادها در این صنعت به ارزش ذاتی رسیده و بعضاً از ارزش ذاتی عبور کرده نمی توان در کوتاه مدت انتظار حرکت مثبتی از این گروه را داشت. البته این صنعت در صورت کاهش قیمت بیشتر و یا سرمایه گذاری با دید بلندمدت می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.