خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بازار گاز طبیعی در انتظار قیمت های بی سابقه


 معاملات گاز طبیعی روز گذشته در آستانه بالاترین رکوردهای ماه .... 

معاملات گاز طبیعی روز گذشته در آستانه بالاترین رکوردهای ماه جولای سال 2011 قرار گرفت. کاهش بی سابقه دمای هوا در امریکا و کاهش ذخایر گاز طبیعی از جمله دلایل افزایش قیمت گاز طبیعی بود.

به گزارش بورس نیوز، در سال جاری گاز طبیعی رشد بیش از 33 درصدی را ثبت کرده است. در معاملات بازار نیمکس معاملات گاز طبیعی تحویل ماه ژانویه با رشد بیش از 3.35 درصدی در یک روز رکورد 4 دلار و 577 سنتی را ثبت کرد و بالاترین رکورد های ماه جولای سال 2011را پشت سرگذاشت.


طی ماه گذشته با اعلام کاهش ذخایر گاز طبیعی و همزمان با موج سرما در آمریکا گاز طبیعی رشد قیمت بیش از 13 درصدی را ثبت کرده و در آستانه بیشترین رشد قیمت سالانه از سال 2005 تا کنون قرار گرفته است.


این میان تولیدات نفت گاز طبیعی آمریکا مورد توجه معامله گران است. ذخایر طبیعی این کشور حدود 3.241 تریلیون فوت مکعب است که کاهش بیش از 1.3 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد بنابراین با کاهش تولیدات و افزایش تقاضا، بازار گاز طبیعی در انتظار قیمت های بی سابقه ای است.


در هفته جاری نیز پیش بینی می شود معاملات با حجم قابل توجهی پیگیری شود و در ادامه با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس شاهد خروج معامله گران و افزایش نوسان قیمت ها باشیم.


کارشناسان تارنمای مانی کنترل می گویند چشم انداز بلند مدت بهای گاز طبیعی به طور فاندمنتالی مثبت است. بهای گاز طبیعی نسبت به ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است. سه محرک اصلی قیمت ها که شامل تقاضا، ذخایر گاز طبیعی و کاهش دما در ماه زمستان است همگی در جهت رشد قیمت ها عمل می کنند.


مدیران مالی کنترل پیش بینی رشد قیمت گاز طبیعی طی چهار هفته آینده را دارند و در انتظار ثبت بهترین عملکرد شش ماه گاز طبیعی هستند.

بهای گاز


برخی از معامله گران معتقدند با ادامه روند فعلی در آینده نه چندان دور گاز طبیعی وارد مدار 5 دلاری خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.