خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

صنایع ناکام در هفته گذشته


 صنعت پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 17 درصدی ....
 

صنعت پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 17 درصدی و نیز صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با تحقق بازدهی مثبت حدودا 16 درصدی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
معاملات تالار شیشه ای طی هفته گذشته در حالی خاتمه یافت که شاخص کل با یک درصد بازدهی مثبت از 86 هزار و 511 واحد در ابتدای هفته به 87 هزار و 726 واحد طی آخرین روز معاملاتی هفته مذکور رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت کانی های غیر فلزی بازدهی مثبت بیش از 17 درصدی را طی معاملات هفته جاری به دست آورد و عنوان پربازده ترین صنعت را از میان صنایع مختلف از آن خود کرد.


در پی آن صنعت پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 17 درصدی و نیز صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با تحقق بازدهی مثبت حدودا 16 درصدی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.


این در حالی است که طی معاملات هفته گذشته تنها سه صنعت فعال بورسی موفق به کسب بازدهی مثبت نشدند، به طوریکه صنعت ابزار پزشکی با بازدهی منفی بیش از شش درصدی شرکت زیرمجموعه خود یعنی کنتورسازی ایران به عنوان کم بازده ترین گروه شناخته شد.


پس از آن صنعت محصولات کاغذی با کسب بازدهی منفی بیش از دو درصدی و چند رشته ای صنعتی با تحقق بازدهی منفی 0.19 درصدی در مقام دوم و سوم کم بازده ترین صنایع بورس جای گرفتند.


براساس این گزارش، سهام شرکت فرآورده های نسوز پارس پس از بازگشایی مجدد نماد بازدهی مثبت بیش از 122 درصدی را از خود به نمایش گذاشت و بدین نحو توانست جایگاه نخست پربازده ترین سهم بورس طی معاملات هفته اخیر را از آن خود سازد.


در پی آن شرکت صنایع شیمیایی فارس با تحقق بازدهی مثبت بیش از 57 درصدی و فرآورده های نسوز ایران با کسب بازدهی مثبت بیش از 33 درصدی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.


حال آنکه، شرکت نفت پارس بازدهی منفی بیش از 12 درصدی را طی هفته جاری محقق ساخت و بدین ترتیب به عنوان کم بازده ترین سهم مطرح شد.


در پی آن بانک خاورمیانه با تحقق بازدهی منفی اندکی کمتر از 12 درصدی و کاشی تکسرام با تحقق بازدهی منفی حدودا هفت درصدی در جایگاه های بعدی از نظر کم بازده ترین سهم بورس قرار گرفتند.


براساس اطلاعات موجود، عنوان نقدشونده ترین سهام بورس به بانک صادرات ایران، شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و نیز پالایش نفت بندرعباس اختصاص یافت و در مقابل شرکت های ایران گچ، پارس پامچال و داروسازی زهراوی در خانه های انتهایی جدول نقد شونده ترین سهام قرار گرفتند.


در مجموع بورس در حالی به معاملات هفته گذشته خود پایان داد که بازدهی مثبت دستاورد 295 نماد بود، پنج نماد بدون تغییر باقی ماندند و 81 نماد بازدهی منفی محقق کردند.


در پایان این گزارش می افزاید، طی هفته مورد گزارش 213 هزار و 797 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از هفت میلیارد و 605 میلیون سهم طی 907 هزار و 11 دفعه معامله، ارزش نزدیک به 34 هزار و 433 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان آنها بانک صادرات ایران با جابه جایی 469 میلیون و 314 هزار سهم عنوان پرگردش ترین سهم بورس و سهام شرکت ایران گچ به عنوان کم گردش ترین سهم بورس انتخاب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.