خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

آغاز روند رو به رشد سودآوری "آینده" با اجرای پروژه ها


 فاز اول اجرای پروژه پایانه صادرات شامل احداث 180 غرفه است که ....
 

فاز اول اجرای پروژه پایانه صادرات شامل احداث 180 غرفه است که 110 مورد آن به متقاضیان تحویل داده شد به گونه ای که فاز اول طی ماه های آتی به طور کامل اجرا می شود.
بلوک 17 درصدی سهام شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس طی روز دوشنبه در بازار فرابورس با قیمت پایه 550 تومان به ازای هر سهم عرضه شد که این معامله بلوکی طی روز گذشته انجام نشد.

در همین ارتباط رییس هیأت مدیره شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: معامله بلوکی روز دوشنبه به دلیل عدم وجود متقاضی متناسب با شرایط عرضه بلوک 17 درصدی، انجام نپذیرفت که در پی آن شرکت در نظر دارد 12 درصد از سهام "آینده" را با قیمت پایه بیش از 550 تومان در بازار فرابورس عرضه کند که زمان دقیق انجام این برنامه طی هفته آینده طی انتشار اطلاعیه ای توسط شرکت به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.


یعقوب خواجوند عابدینی در خصوص مهمترین پروژه های در دست اجرای شرکت ابراز داشت: پروژه احداث پایانه صادرات گل و گیاه، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، میدان میوه و تره بار در شهر نوشهر شامل دو فاز اجرایی و نیز احداث سردخانه از جمله با اهمیت ترین پروژه های در دست اجراست که بهره برداری کامل از این طرح ها آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت در پی خواهد داشت.


عابدینی همچنین در خصوص پروژه احداث پایانه صادرات گل و گیاه نیز گفت: پروژه مذکور تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان جهت پیشرفت مراحل اجرای آن سرمایه گذاری شده که "آینده" در نظر دارد در راستای تأمین مابقی هزینه ها به میزان 25 میلیارد تومان از طریق دریافت تسهیلات بانکی از بانک ملی یا عرضه بلوک 12 درصدی سهم شرکت در بازار فرابورس اقدام کند.


وی افزود: از این رو پروژه مذکور شش ماه پس از تأمین مابقی هزینه های لازم جهت اجرای آن به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در ارتباط با پروژه میدان میوه و تره بار در شهر نوشهر بیان کرد: فاز اول اجرای پروژه پایانه صادرات شامل احداث 180 غرفه است که 110 مورد آن به متقاضیان تحویل داده شد به گونه ای که فاز اول طی ماه های آتی به طور کامل اجرا می شود. علاوه بر این، اقدامات لازم جهت بهره برداری از فاز دوم پروژه مذکور طی هفته آینده پیگیری خواهد شد.

رییس هیأت مدیره "آینده" افزود: فاز دوم این پروژه در تاریخ 12 بهمن ماه سال جاری به طور آزمایشی افتتاح می شود و افتتاح رسمی آن در تاریخ 15اسفند ماه همان سال انجام می پذیرد.


عابدینی افزود: اقدامات لازم جهت اجرای پروژه احداث سردخانه نیز در حال پیگیری است و مراحل اجرای آن نیز تاکنون پیشرفت هایی داشته است. از این رو با توجه به مذاکرات انجام شده با مقامات و مسئولان استان جهت تأمین برق مورد نیاز در سردخانه ها، پیش بینی می شود پروژه مذکور طی شش ماهه آینده به بهره برداری برسد.


وی در خصوص برنامه های شرکت جهت پوشش زیان انباشته بیش از هشت میلیارد تومانی آن گفت: زیان انباشته "آینده" به واسطه عملکرد نامناسب آن نبوده، بلکه تسهیلات بانکی دریافتی از بانک ملی و اعمال آنها به عنوان هزینه های مالی در صورت های مالی شرکت طبق قانون حسابرسی منجر به زیان شرکت شده است. به این صورت که تا زمان بهره برداری کامل از پروژه ها و شناسایی درآمدهای آن، هزینه های مالی شرکت ناشی از تسهیلات بانکی دریافتی افزایش می یابد. از این رو می توان گفت با بهره برداری کامل از پروژه های در دست اجرا به ویژه طرح های عنوان شده، نه تنها زیان انباشته آن پوشش داده می شود، بلکه آثار مثبتی بر روند سودآوری "آینده" در پی خواهند داشت.


وی به اقدامات شرکت جهت تجدید ارزیابی دارایی های آن اشاره کرد و گفت: با انجام این برنامه و طبق نظر گروه کارشناس دادگستری ارزش دارایی های شرکت حدود 250 میلیارد تومان برآورد شده که این شرکت در نظر دارد در راستای حفظ حقوق سهامداران برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه را از این محل طی سال جاری اجرایی کند. علاوه بر این، برنامه آتی افزایش 25 درصدی سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به منظور تأمین بخشی از هزینه های لازم جهت اجرای پروژه ها نیز به اجرا درخواهد آمد. بدین ترتیب سرمایه "آینده" از 40 میلیارد به 100 میلیارد تومان افزایش می یابد.


این مقام مسئول در ارتباط با آثار منفی اعمال تحریم های بین المللی بر وضعیت عملکرد شرکت و عمده فعالیت آن یعنی صادرات کالا بیان کرد: نوع کالاهای صادراتی به طور عمده گل و گیاه و محصولات کشاورزی هستند که می توان گفت به دلیل وجود متقاضی همیشگی برای این نوع محصولات در سراسر دنیا، تحریم های اعمالی بر روند صادرات و عملیات شرکت اثر منفی چندان با اهمیتی در پی نداشته است.


رییس هیأت مدیره شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس در خاتمه افزود: این شرکت از پتانسیل انعقاد قرارداد مربوط به صادرات کالا با 180 کشور را دارد که در حال حاضر توافقاتی با کشورهای آسیای میانه، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، قزاقستان و اسپانیا انجام شده که پس از بهره برداری از پروژه پایانه صادرات، این قراردادها اجرایی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.