خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

عقب نشینی معامله گران از بازار


 در بازارهای جهانی معامله گران در حالی چشم ....

 

در بازارهای جهانی معامله گران در حالی چشم انتظار نتیجه مذاکرات دو روزه فدرال رزرو بودند که اونس جهانی با اصلاح قیمت روز خود را آغاز کرد اما در ادامه با نوسان اندک و گاه کاهشی دنبال شد.

به گزارش بورس نیوز، روز سه شنبه با نوسان های اندک اونس، بازار سکه داخلی نیز بدون تحرک روز خود را به پایان برد تا در نهایت هر سکه امامی با قیمت 872 هزار تومان معامله شود.


بازار آرام و با ثبات دلار نیز در شرایطی روند خود را ادامه می داد که از بروکسل خبر می رسد مذاکرات هسته ای ایران همچنان ادامه دارد و سیاست گروه مذاکره کننده ادامه مذاکرت با گروه 1+5 و رسیدن به توافقات بعدی است.


این میان از اتحادیه اروپا خبر می رسد، وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده اند که در قبال همکاری دو طرفه ایران ،شورای وزیران اتحادیه اروپا نیز سریع تر روند تعلیق تحریم ها را بررسی کنند.


به نظر می رسد نه تنها اخبار سیاسی مثبت از مذاکرات و امیدواری ها به کاهش تحریم ها بلکه بازار کم نوسان اونس و نشست فدرال رزرو باعث شده تا تب و تاب بازار طلا کاهش یابد. از ابتدای سال جاری تا کنون طلای جهانی تحت تاثیر نگرانی ها از کاهش محرک های مالی بیش از یک چهارم از ارزش خود را از دست داده است.


با نبود محرکی در بازار طلا، سررسیدهای بازار آتی روزهای رکود خود را سپری می کنند به طوری که پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل اردیبهشت ماه به 918 هزار تومان رسید. معاملات طبق معمول در دو سررسید دورتر حجم بیشتری داشت اما همچنان در نوسان منفی یک درصدی پیگیری می شد.


به گزارش تارنمای کیتکو، فعالان بازار به نتیجه ای در خصوص نتایج احتمالی نشست دو روز فدرال رزرو نرسیدند برخی معتقدند این هفته برنامه توقف محرک های مالی اعلام خواهد شد و برخی دیگر می گویند فدرال رزرو منتظر شاخص های اقتصادی بیشتری برای اعلام توقف و یا کاهش محرک های مالی باقی خواهد ماند. با این حال پیش بینی می شود در زمان انتشار بیانه بازاربه شدت پرنوسان پیگیری شود.همچنین در اروپا خبر می رسد همچنان تورم در حد نگران کننده ای پایین است در انگلستان و اروپا نرخ تورم در ماه نوامبر باکاهش روبرو شده بود.


طلای خالص طی ساعات معاملاتی دیروز در محدوده 1232 دلار و 50 سنت معامله می شد این میان معاملات نقره تحویل ماه مارس در بازار کامیکس به 19 دلار و 79 سنت در هر اونس رسید.


این میان از هند خبر می رسد با وجود بهبود وضعیت کسری بودجه و کمبود عرضه در بازار طلا دولت دهلی محدودیت های واردات طلا را تغییر نخواهد داد.وزیر دارائی این کشور اعلام کرد فعلا برنامه ای برای کاهش محدودیت های واردات در دستور کار نداریم.


واردات طلای هند در ماه اکتبر به حدود 24 تن رسید در حالی که در ماه می رکورد 162 تنی را ثبت کرده بود. معامله گران پیش بینی می کردند در آستانه انتخابات ماه می، تا حدوی از محدودیت های واردات طلا کاسته شود. یکی از سیاست گذاران هندی می گوید باید محدودیت واردات حداقل تا ماه مارس ادامه داشته باشد تا نتایج حاصله از این امر کاملا مشهود شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.