خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بانک ها آسوده بخوابید، که خودروسازان بیدارند!!!


 این روزها اغلب افراد خودرویی شدند، یه عده دنبال خرید .... 

این روزها اغلب افراد خودرویی شدند، یه عده دنبال خرید خودش هستند، عده دیگر هم دنبال خرید سهامشون!

این شور و هیجان برای سهام خودرویی ها در بورس در حالی است که نگاه اجمالی به صورت های مالی این شرکت ها موجبات گرد شدن چشم افراد را فراهم می کند.


هزینه های هنگفت مالی

اولین پارامتر قابل توجه در صورت های مالی خودروسازان هزینه های هنگفت مالی آنها است. به گونه ای که، عنوان اولین شرکت با هزینه مالی بالا تعلق می گیرد به بزرگترین خودروساز کشور یعنی ایران خودرو که رقم هزینه های مالی آن برای سال جاری بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده و بعد از آن شرکت سایپا به عنوان دومین شرکت افتخارآمیز این صنعت در امر هزینه های مالی است.


با هزینه های مالی خودروسازان چه کارهایی می توان کرد؟/این خبر طنز نیست

با این اوصاف یکی از کارهایی که می توان به واسطه هزینه های مالی فوق انجام داد پیشنهاد تعطیلی بانک ها و تأمین سود خالص آنها به وسیله هزینه مالی خودروسازان است.


چراکه در حال حاضر، بانک تجارت با سود خالص 812 میلیارد تومانی می تواند کارمندان خود را به تعطیلات فرستاده و وظیفه تحقق سودآوری خود را به شرکت ایران خودرو با هزینه مالی یک هزار و 106 میلیارد تومانی واگذار نماید.


در این صورت نه تنها سود برآوردی بانک تجارت محقق می گردد بلکه مبلغی حدود 294 میلیارد تومان نیز مازاد بر سود این بانک باقی می ماند که می توان با مبلغ باقی مانده فعالیت را گسترده تر کرد به تأمین سود خالص بانک دی نیز پرداخت یا حتی بانک تجارت از محل مبلغ باقی مانده مذکور اقدام به تعدیل سودآوری نماید.


شرکت سایپا نیز به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور می تواند در این کار خیر سهیم باشد و با پرداخت هزینه مالی 598 میلیارد تومانی در سال به تأمین سود بانک هایی همچون بانک دی یا پارسیان بپردازد.


در این صورت نه تنها بانک ها نیازی به کار شبانه روزی جهت تحقق سودهای برآوردی خود ندارند بلکه می توانند در هر سال از محل هزینه مالی خودروسازان تعدیل مثبت سودآوری را نیز تجربه نمایند.


البته هستند کارهای مثبت دیگری که بتوان با نتایج تلاش های بی وقفه در صنعتخودرو انجام داد، به عنوان مثال با مجموع دو هزار و 480 تومان هزینه مالی صنعت خودرو، می توان اقدام به خرید سهام شرکت های زیر کرد.




خودروسازان به چند سؤال پاسخ دهند!

با توجه به تلاش های فراوان صورت گرفته در این صنعت جهت تحقق چنین هزینه های مالی هنگفتی، به نظر می رسد زحمت پاسخ دادن به چند سؤال کارشناسی نیز تنها از عهده این مسئولین این صنعت بر آید.


اولین سوال اینکه برای محاسبه و ثبت مجموع هزینه های مالی صنعت خودرو که مبلغی در حدود دو هزار و 480 میلیارد تومان می باشد به ماشین حساب های چند رقمی نیاز است؟


دومین سؤال قابل طرح که شاید دغدغه ذهن بسیاری از افراد باشد این است که برای حمل مبالغ مذکور تا بانک و تحویل آن به بانک ها چه میزان زمان و به چه تعداد وسیله حمل و نقل نیاز است؟


یا سؤال دیگر آنکه مسئولیت حفاظت از پول های پرداختی مذکور در بین راه به عهده چند نفر گذاشته می شود؟


نتایج هنرمندی خودروسازان

در نهایت با بررسی هرچه بیشتر صورت های مالی فعلی خودروسازان آنچه به عنوان مهر تأییدی بر هنرنمایی های تحقق یافته در این صنعت و در انتهای ترازنامه این شرکت ها خودنمایی می کند، زیان انباشته موجود در شرکت های خودروساز است که به نظر می رسد در رقابت با هزینه های مالی آنها چیزی کم نداشته باشد.


به گونه ای که نتیجه تلاش هفت شرکت خودروساز مطرح کشور طی چندین دهه، زیان انباشته دو هزار و 120 میلیارد تومانی است که رقم آن دست کمی از بزرگترین فساد مالی در کشور ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.