خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

اقبال حقیقی‌ها بر عرضه حقوقی‌ها چربید


 بهزاد بهمن‌نژاد: بازار دیروز در حالی با رشد 97/0 درصدی شاخص ....  بهزاد بهمن‌نژاد: بازار دیروز در حالی با رشد 97/0 درصدی شاخص کل مواجه بود که شاخص در مدار 84 هزار واحدی قرار گرفت.


به این ترتیب، ارزش معاملات در روز گذشته به 715 میلیارد تومان رسید که همچنان نشان از افزایش حجم معاملات بورس و ورود نقدینگی به آن دارد.


در واقع، اقبال شدید سهامداران حقیقی باعث شده علاوه بر عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها رشد بورس ادامه پیدا کند. در رابطه با توافقات هسته‌ای که مهم‌ترین عامل رشد بورس طی روزهای اخیر به شمار می‌آید می‌توان به سخنان سخنگوی اشتون اشاره کرد؛ به گزارش «ایرنا»، مان در گفت‌وگویی رسانه‌ای توافقات را یک پیروزی برای دنیا دانسته و اشاره کرده مسیر برای رسیدن به توافق نهایی مشخص است و انتظار می‌رود بتوان در طول یک سال به توافق نهایی دست یافت.  در این میان روند مثبت گروه دارویی متوقف شد.
الیاس کهزادی، قائم‌مقام مدیر‌عامل شرکت البرز دارو در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری بورس نیوز در‌خصوص روند صعودی دارویی‌ها طی روزهای اخیر خاطر نشان کرده است به‌رغم روند مناسب سودآوری شرکت‌های دارویی هیچ اتفاق مهم و اثرگذار جدیدی در وضعیت مالی این شرکت‌ رخ نداده است. بنابراین، سهامداران در حال پیش‌خور کردن سود در شرایط فعلی هستند

. وی همچنین می‌افزاید: گسترش روابط با کشورهای خارجی می‌تواند در نحوه تامین مواد اولیه سهولت ایجاد کند، اما تاثیری بر صادرات محصولات دارویی نخواهد داشت. «والبر»، بزرگترین هلدینگ دارویی بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشت؛ بررسی معاملات این نماد نشان از حضور پررنگ‌تر حقوقی‌ها در نقش خریدار این نماد طی روزهای اخیر دارد.

 حمل‌و‌نقلی‌ها نیز روند صعودی خود را تغییر داده و منفی شدند. 
آنچه در این گروه کاملا به چشم می‌خورد نسبت قیمت به درآمد (P/E) بسیار بالای آن است که میزان ریسک‌پذیری بالای سهام این گروه را نشان می‌دهد. «حفارس» بیشترین حجم معاملات این گروه را با حضور کامل حقیقی‌ها در اختیار داشت و با صف فروش مواجه شد. گروه غذایی روند صعودی ملایم خود را ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرده 238 هزار تن شیر و محصولات فرآوری به کشورهای دیگر صادر شده که نسبت به سال گذشته 8 درصد از نظر وزنی رشد داشته است. این مساله می‌تواند برای سهامداران شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی در این گروه صنعتی مهم ارزیابی شود.

 «وبشهر» بیشترین حجم معاملات این گروه را در حالی در اختیار داشت که در معاملات آن حقوقی‌ها در نقش خریدار حضور بیشتری داشتند، هر چند که در کل نسبت به حقیقی‌ها کمتر در معاملات ظاهر شدند.
در این شرایط، گروه رایانه‌ای که پس از یک دوره صعود ممتد در حال اصلاح قیمت است در معاملات دیروز افت ملایمی را تجربه کرد. «مداران» بیشترین حجم معاملات این گروه را با حضور سهامداران حقیقی به خود اختصاص داد. روند مثبت گروه ساختمانی با ثبت رشد 86/1 درصدی ادامه پیدا کرد. «ثشاهد» در حالی بیشترین حجم معاملات گروه را در اختیار داشت و با صف خرید همراه شد که تقریبا تمامی فروشندگان را سهامداران حقوقی تشکیل می‌دادند.
در معاملات روز گذشته، گروه برقی روند مثبت خود را ادامه داد و نمادها یکدست سبزپوش شدند. «بترانس» بیشترین حجم معاملات این گروه را در حالی در اختیار داشت که طی روزهای اخیر با عرضه‌های قابل توجهی از سوی سهامداران حقوقی مواجه بوده است. گروه ماشین‌آلات نیز روند مثبت خود را با رشد 55/1 درصدی تثبیت کرد. «تایرا» بیشترین حجم معاملات این گروه را به خود اختصاص داد؛ این در حالی است که طی روزهای اخیر عرضه‌های سنگین سهام این نماد از سوی حقوقی‌ها قابل توجه است.
از سوی دیگر، گروه لاستیک و پلاستیک روند منفی روزهای اخیر را تغییر داده و مثبت شد. «پسهند» بیشترین حجم معاملات این گروه را با حضور سهامداران حقیقی به خود اختصاص داد. همچنین، «پدرخش» پس از برگزاری مجمع به منظور تعیین اعضای هیات مدیره بازگشایی و با صف فروش همراه شد.

روند مثبت گروه کاشی و سرامیک نیز تغییر کرده و منفی شد. «کلوند» بیشترین حجم معاملات این گروه را با حضور سهامداران حقیقی به خود اختصاص دادند.در نهایت، قندی‌ها برای دومین روز متوالی منفی شدند.

 رشد روزهای اخیر گروه قندی براساس احتمال افزایش تعرفه واردات شکر صورت گرفت. این در حالی است که به گزارش بورس نیوز رحمتی معاونت مالی و اقتصادی انجمن کارخانه‌های قند و شکر از ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه واردات شکر خام از 2 درصد به 30 درصد خبر داده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

«قصفها» بیشترین حجم معاملات این گروه را با حضور سهامداران حقیقی در اختیار گرفت. همچنین، «قپیرا» جهت برگزاری مجمع به منظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.