خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

اولین عرضه‌های سنگین بعد از توافق هسته‌ای


 همایون دارابی: بازار داد و ستد سهام روز گذشته شاهد عرضه‌های ....
 همایون دارابی: بازار داد و ستد سهام روز گذشته شاهد عرضه‌های سنگینی بود که اکثر نمادهای عمده بازار را در بر گرفت.

در حالی که بازار سهام پس از توافق هسته‌ای به رشد یکپارچه در اکثر گروه‌ها به ویژه گروه بانکی و خودرویی پرداخته بود دیروز با عرضه‌های سنگین معامله‌گران کوتاه‌مدت مواجه شد و اکثر نمادها به ویژه در گروه بانکی با عرضه‌های سنگین و صف فروش مواجه شدند.

 عرضه‌هایی که در نهایت موجب رشد شاخص به میزان نزدیک یک درصد شد و ارزش معاملات بورس و فرابورس را به نزدیک 850میلیارد تومان رساند.

 در همین حال اگر چه گروه خودرویی از عرضه‌های سنگین به دور ماند اما برخی نمادها نظیر گروه بهمن و زامیاد با حجم سنگین عرضه مواجه شدند. از دیدگاه کارشناسان عرضه گسترده و معاملات سنگین از جمله نشانه‌های روند سالم معاملات است و فرصت ارزیابی معاملات را نشان می‌دهد. در همین حال با توجه به آرامش سیاسی بازار سهام همچنان برترین بازار برای جذب سرمایه در اقتصاد کشور به شمار می‌رود. دیروز در تحولات مهم سیاسی اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده وضع قوانین مناسب برای برداشتن تحریم‌های ایران در اولین فرصت است.
  به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی النشره روز یکشنبه در این باره نوشت: مان در یک گفت‌و‌گوی رسانه‌ای اعلام کرد چندین نشست بین ایران و طرف‌های بین‌المللی در طول 6 ماه آینده برای دستیابی به مذاکرات در‌خصوص توافق نهایی هسته‌ای ایران برگزار می‌شود و هنوز زمانبندی مشخصی برای این گونه دیدارها تعیین نشده ولی ما طی هفته‌های آینده برای مشخص کردن زمان این گونه دیدارها با مقامات ایران تماس می‌گیریم.

 سخنگوی اشتون گفت: در این توافق نه تنها گام‌های اولیه آن مشخص بلکه مسیر توافق نهایی نیز تعیین شده و انتظار می‌رود در طول یک سال به توافق نهایی برسیم.

 در تحولات اقتصادی دیروز معامله‌گران شاهد اعلام اولیه جزئیات لایحه بودجه سال آینده بودند.اعلام کف قیمت دلار در سال آینده از جمله نکات مهم در این گزارش بود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت با حضور در فراکسیون اصولگرایان مجلس به ارائه توضیحاتی درباره لایحه بودجه سال 1393 پرداخته و گفته است که احتمالا لایحه بودجه 93 چهارشنبه هفته جاری تقدیم مجلس خواهد شد.

قیمت دلار در بودجه سال بعد که توسط دولت پیشنهاد داده شده حدود 2560 تا 2600 تومان و نفت بشکه‌ای 100 دلار است. همچنین پیشنهاد دولت برای سال آینده صادرات روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی و گازی است. در گروه پتروشیمی جلسه هیات واگذاری در مورد هلدینگ خلیج فارس تصمیم گیری کرده است.

در این جلسه قیمت پایه و شرایط واگذاری بلوک 17 درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس(هلدینگ) از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی از طریق بورس، 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت پالایش نفت لاوان از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی ایران از طریق فرابورس بابت رددیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و 49 درصد سهام شرکت توسعه نفت و گاز سرو از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی گسترش فرابورس بابت رددیون دولت به بانک تجارت به صورت نقد و اقساط به تصویب رسید. در گروه تصفیه نفت، شرکت نفت پارس طی نامه‌ای به ریاست اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، با توجه به وضعیت تولید و فروش شرکت در دوره هشت ماهه سال 1392 و پیش‌بینی ارائه شده بر اساس عملکرد دوره منتهی به شهریور امسال تغییر با اهمیتی در روند فروش صورت نگرفته و در حال حاضر پیش‌بینی قبلی شرکت مورد تایید است.

همچنین این شرکت از سالیان گذشته یک مشکل حقوقی با شرکت پخش و پالایش در خصوص کسری بلوکات تحویلی در مراجع قضایی دارد که تا کنون اثرات مالی آن مشخص نیست، لذا در صورت صدور حکم قطعی به نفع شرکت مراتب به اطلاع خواهد رسید.  در گروه خودرویی دیروز بازگشایی سرمایه‌گذاری رنا به دنبال اتصراف از فروش بلوک ایران خودرو به صف خرید این نماد منجر شد.

 شرکت بورس اوراق بهادار در پی این انصراف در نامه‌ای اعلام کرده که عرضه عمده 3/11 درصد از سهام ایران خودرو انجام نخواهد شد. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت با عرضه‌های سنگین بود که در آن شاخص کل با رشد 812واحدی به ورای مرز 84هزار واحد رسید و در 84هزار و 384واحد آرام گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.