خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بورس بعد از توافق ژنو ؟و کدام گروه ها رشد خواهند کرد؟


 بنابر گزارش بورس نیوز شاید نگران ترین چشم های منتظر در ....
 بنابر گزارش بورس نیوز شاید نگران ترین چشم های منتظر در راه ژنو طی چهار روز مذاکرات اخیر نگاه فعالان اقتصادی خصوصا اهالی بازار سرمایه باشد چراکه بر اساس اظهار نظر اغلب کارشناسان اقتصادی با دستیابی به یک توافق هسته ای از سوی مسولین کشورمان با گروه 5+1 شاهد جهشی مجدد در روند حرکتی شاخص های بورس خواهیم بود که این اخبار مثبت در کنار ورود نقدینگی جدید به بورس اوراق بهادار کشور می تواند به رونق هرچه بیشتر این بازار بیانجامد.

بر این اساس ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو 3 به توافقی تاریخی دست یافتند که در آن حق غنی سازی ایران در عمل و گفتار به رسمیت شناخته شد و تحریم های بیمه و حمل و نقل و نفتی بطور کامل برداشته می شود. این سند چهار صفحه ای هیچ تحریمی افزایش نخواهد یافت.

همپنین بر اساس این سند، «تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد. تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.»

ایران 1+5 همچنین توافق کردند: «تحریم طلا و فلزات گرانبها برداشته می شود و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت کلا برداشته می شود.»

از سوی دیگر دسترسی به منابع مالی کشور که نزد بانک های خارجی به ناحق بلوکه شده بود مجددا میسر خواهد شد.

بر پایه این سند، «حق غنی سازی ایران هم در عمل و هم در گفتار در دو جای متن به رسمیت شناخته شد.ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.فردو و نطنز هم به کارشان ادامه می دهند.».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.